Montør når man bestiller nytt bredbånd

Regelen for om man trenger montørbistand når man bestiller bredbånd er ganske enkel. Bestiller du bredbånd til en adresse som hverken har en fasttelefon eller et aktivt bredbåndsabonnement, må du ha en montør for aktivere linjen din i telefonsentralen. Alle bredbåndsleverandører som leverer via xDSL krever dette. Prisen for dette varierer fra leverandør til leverandør. Du finner prisen tilknyttet hvert enkelt produkt i vår oversikt.

Har du en fasttelefon eller et eksisterende bredbånd trenger du ikke montør for å bytte, eller bestille nytt bredbånd. IP-telefoni regnes ikke som fasttelefon i denne sammenhengen.  

Når du bestiller bredbånd med montør

Når du bestiller bredbånd med montør kontakter montøren deg 1-2 dager før han kommer for å avtale et tidspunkt på installasjonsdagen. Det er leverandøren din som ordner og bestiller montøren for deg, dette er ikke noe du trenger å gjøre selv. Bestiller du bredbånd med montør på NyttBredbånd.no er det leverandøren du velger som kontakter og bestiller montør til deg.

Ofte kommer montøren fra et lokalt monteringsselskap. Få bredbåndsleverandører har egne landsdekkende montører, derfor bruker de lokale aktører til dette. 

Trenger du ekstraordinær hjelp fra montøren som nytt telefonuttak, eller hjelp med kabling er det viktig at du opplyser montøren om dette når han kontakter deg. Dette er fordi montøren mulig må ta med seg ekstra utstyr. Montøren vil selvfølgelig måtte fakturere deg ekstra dersom jobben overstiger vanlig montering. 

Kan du ikke få bredbånd til din adresse? Les også jeg kan ikke få bredbånd til min bolig.